Elektrisch autodelen CobbenCampus

Direct toegang tot een BMW I3, makkelijk en voor de deur! 

 

Hoe werkt het?

Autodelen is duurzaam, comfortabel, betaalbaar en het helpt om het aantal geparkeerde auto’s te verminderen, daarmee maken we de CobbenCampus nóg mooier, duurzamer en meer leefbaar.

Een mooie aanvulling op het serviceniveau van de CobbenCampus, Iedereen kan tenslotte wel eens een auto gebruiken en delen is tot wel 50% goedkoper dan bezit. OnzeAuto biedt elektrische deelauto’s aan voor alle bewoners van CobbenCampus.

Je rijdt elektrisch in een luxe BMW I3. Wellicht heb je deze auto’s al zien staan voor het gebouw. Je betaalt simpelweg voor het gebruik van de auto. Je kunt kiezen uit vier maandabonnementen. Naast een vast tarief per maand betaal je voor het gebruik van de auto per kilometer en per uur. Via onze handige app kun je de auto reserveren en gebruiken. De kosten worden achteraf automatisch verrekend, wel zo makkelijk!

Doe jij mee?

 

Onze deelauto’s

BMW I3-twee voertuigen
Professor Cobbenhagenlaan 9, 5037 DA Tilburg

Auto Type: Sedan

4 Deuren, 5 Stoelen

Actieradius: 235km

Transmissie: Automatisch

Hond niet toegestaan, niet roken

De abonnementen

Alle bedragen zijn inclusief BTW
Laadkosten zijn inbegrepen, tegen gangbare tarieven in Nederland
Je bent goed verzekerd; je eigen risico bedraagt €500 per gebeurtenis
Als huisgenoot krijg je korting als je hetzelfde abonnement kiest als de hoofdgebruiker in jouw huishouden; bij Voordeel ontvang je 50% korting op de maandelijkse abonnementskosten; bij Plus en Top is dit zelfs 100%. De korting geldt voor maximaal 3 huisgenoten
Bij reservering van een dag betaal je slechts 10 uur, met een minimum van €25, plus €0,18 per km
Bij reservering van een weekend betaal je slechts 20 uur, met een minimum van €50, plus €0,18 per km
Er zijn geen verborgen kosten. Dus geen borg en inschrijfgeld, geen extra kosten voor snelladers en geen kosten voor reserveren of annuleren
Alle bedragen zijn inclusief BTW
Laadkosten zijn inbegrepen, tegen gangbare tarieven in Nederland
Je bent goed verzekerd; je eigen risico bedraagt €500 per gebeurtenis
Als huisgenoot krijg je korting als je hetzelfde abonnement kiest als de hoofdgebruiker in jouw huishouden; bij Voordeel ontvang je 50% korting op de maandelijkse abonnementskosten; bij Plus en Top is dit zelfs 100%. De korting geldt voor maximaal 3 huisgenoten
Bij reservering van een dag betaal je slechts 10 uur, met een minimum van €25, plus €0,18 per km
Bij reservering van een weekend betaal je slechts 20 uur, met een minimum van €50, plus €0,18 per km
Er zijn geen verborgen kosten. Dus geen borg en inschrijfgeld, geen extra kosten voor snelladers en geen kosten voor reserveren of annuleren

Hoe besparen?

Student Mieke bespaart €1.440 of 50% bij 3.000 km per jaar

Het verhaal van Mieke

Mieke is student en reist meestal met de trein, en soms de auto hiervoor gebruikt zij de deelauto op de CobbenCampus. 
Gebruik: 6.000 km en 400 uur per jaar
Kosten: 235 per maand bij ons VOORDEEL-abonnement
Kosten: 400 bij een eigen brandstofauto, kleine middenklasser
Mieke en bespaart 40% of 1.980 per jaar

Jeroen bespaart €2.280 of 30% bij 12.000 km per jaar

Het verhaal van Jeroen

Jeroen is net begonnen aan zijn eerste baan. Samen met zijn vriendin gebruikt hij de deelauto op de CobbenCampus. 
Gebruik: 12.000 km en 1.000 uur per jaar
Kosten: €450 per maand bij ons PLUS-abonnement
Kosten: €640 per maand bij een eigen brandstofauto, middenklasser
Dit huishouden bespaart 30% of €2.280 per jaar

Hoe besparen?

Student Mieke bespaart €1.440 of 50% bij 3.000 km per jaar

Het verhaal van Mieke

Mieke is student en reist meestal met de trein, en soms met de auto hiervoor gebruikt zij de deelauto op de CobbenCampus.

Gebruik: 3.000 km en 200 uur per jaar
Kosten: €130 per maand bij ons VOORDEEL-abonnement
Kosten: €250 per maand bij een eigen brandstofauto, compact model
Mieke bespaart 50% of €1.440 per jaar

Jeroen bespaart €2.280 of 30% bij 12.000 km per jaar

Het verhaal van Jeroen

Jeroen is net begonnen aan zijn eerste baan. Samen met zijn vriendin gebruikt hij de deelauto op de CobbenCampus. 
Gebruik: 12.000 km en 1.000 uur per jaar
Kosten: €450 per maand bij ons PLUS-abonnement
Kosten: €640 per maand bij een eigen brandstofauto, middenklasser
Dit huishouden bespaart 30% of €2.280 per jaar

Contact

Veelgestelde vragen

Auto’s delen

Kan ik meedoen?

Iedereen die over een geldig rijbewijs beschikt mag meedoen, van jong tot oud, tenzij je bent uitgesloten door een verzekeraar.

Is er een leeftijdsbeperking voor deelname?

Iedereen die over een geldig rijbewijs beschikt mag meedoen, van jong tot oud, tenzij je bent uitgesloten door een verzekeraar.

Hoe rijdt een elektrische auto in vergelijking met een benzine- of dieselauto?

De meeste mensen zijn snel gewend aan het rijden met een elektrische auto. Het is heel erg stil en comfortabel. De auto’s krijgen ook een steeds betere actieradius en het aantal elektrische auto’s neemt dan ook fors toe.

Hoe weet ik waar ik kan laden onderweg?

Hier zijn handige apps voor ontwikkeld, bijvoorbeeld op de app van Newmotion kan je precies zien waar een laadpunt zich bevindt en of deze beschikbaar is.


Kun je met de elektrische deelauto naar het buitenland?

Je mag met de elektrische deelauto naar het buitenland. De auto is verzekerd en de laadkaart werkt op de meeste laadstations. Het is belangrijk om je reis goed voor te bereiden omdat er in het buitenland minder laadpalen zijn dan in Nederland. Gebruik b.v. de Chargemap app om je reis te plannen. Let op: als de laadpas van VandeBron of Ecotab niet werkt op een oplaadpunt, kun je PayPal of je Creditcard gebruiken en de kosten bij OnzeAuto in de app declareren. We betalen alleen terug als de prijzen vergelijkbaar zijn met de laadprijzen per kWh in Nederland. Zorg ervoor dat u de laadpalen die berekenen per minuut niet gebruikt. Ken het bereik van uw auto, het bereik in de winter is veel minder dan de zomer. Variabelen zoals snelheid en verwarming hebben een grote invloed op het werkelijke bereik. Controleer de gegevens van de auto op ev-database.nl. We raden ten zeerste aan om zo snel mogelijk een laadstation te vinden wanneer het baterij-percentage onder de 20% daalt.

Wat gebeurt er als ik te laat terug ben en de auto is al gereserveerd door een volgende gebruiker?

Het systeem plant een half uur tussen 2 reserveringen in. Als de vertraging groter is dan is het mogelijk om via een whattsapp groep de volgende gebruiker een bericht te sturen. Indien nodig kan de helpdesk de volgende gebruiker omboeken naar een andere auto die vrij is.

Hoe goed is de beschikbaarheid van auto’s?

Met 2 deelauto’s is er meestal wel een auto beschikbaar.

We plaatsen auto’s bij als het gebruik toeneemt. De kans op misgrijpen wordt met elke extra auto nog weer kleiner.

Kosten delen

Wat is het eigen risico bij schade?

Als deelnemer heb je een eigen risico van €500,00 per gebeurtenis.

Hoe werkt het met betalen?

Iedere gebruiker geeft een machtiging af voor automatische incasso van abonnementsgeld, gereden uren en kilometers. We willen graag samen de kosten laag houden en zoveel mogelijk administratie automatiseren. Je ontvangt uiteraard altijd een overzichtelijk factuur voordat de incasso plaats vindt.

Wie betaalt de kosten van elektriciteit?

De kosten zijn all-in, dus inclusief de kosten van het laden. In alle elektrische deelauto’s zit een pasje waarmee je bij ieder laadstation terecht kunt. De kosten van het laden worden in rekening gebracht bij OnzeAuto, dus niet bij de berijder.

Welk abonnement kan ik het beste afsluiten?

Als er 1 persoon in het huishouden is die heel af en toe de auto gaat gebruiken dan is een basisabonnement prima. Als er binnen een huishouden 2.000 tot 5.000 km per jaar met de auto wordt gereden dan is een voordeelabonnement handig, zeker als er meer huisgenoten zijn omdat die op hetzelfde abonnement mee kunnen doen. Een plusabonnement is zeer geschikt voor huishoudens die tot zo’n 7500 km per jaar willen gaan rijden met de auto. En dan is er ook nog het topabonnement voor intensieve gebruikers.

Welke tijd wordt er in rekening gebracht?

In principe wordt de gereserveerde tijd in rekening gebracht. Die tijd wordt langer als je de rit eerder begint en/of later afsluit.

Auto’s delen

Kan ik meedoen?

Iedereen die over een geldig rijbewijs beschikt mag meedoen, van jong tot oud, tenzij je bent uitgesloten door een verzekeraar.

Hoe rijdt een elektrische auto in vergelijking met een benzine- of dieselauto?

De meeste mensen zijn snel gewend aan het rijden met een elektrische auto. Het is heel erg stil en comfortabel. De auto’s krijgen ook een steeds betere actieradius en het aantal elektrische auto’s neemt dan ook fors toe.

Hoe weet ik waar ik kan laden onderweg?

Hier zijn handige apps voor ontwikkeld, bijvoorbeeld op de app van Newmotion kan je precies zien waar een laadpunt zich bevindt en of deze beschikbaar is.


Wat gebeurt er als ik te laat terug ben en de auto is al gereserveerd door een volgende gebruiker?

Het systeem plant een half uur tussen 2 reserveringen in. Als de vertraging groter is dan is het mogelijk om via een whattsapp groep de volgende gebruiker een bericht te sturen. Indien nodig kan de helpdesk de volgende gebruiker omboeken naar een andere auto die vrij is.

Hoe goed is de beschikbaarheid van auto’s?

Met 2 deelauto’s is er meestal wel een auto beschikbaar.

We plaatsen auto’s bij als het gebruik toeneemt. De kans op misgrijpen wordt met elke extra auto nog weer kleiner.

Kun je met de elektrische deelauto naar het buitenland?

Je mag met de elektrische deelauto naar het buitenland. De auto is verzekerd en de laadkaart werkt op de meeste laadstations. Het is belangrijk om je reis goed voor te bereiden omdat er in het buitenland minder laadpalen zijn dan in Nederland. Gebruik b.v. de Chargemap app om je reis te plannen. Let op: als de laadpas van VandeBron of Ecotab niet werkt op een oplaadpunt, kun je PayPal of je Creditcard gebruiken en de kosten bij OnzeAuto in de app declareren. We betalen alleen terug als de prijzen vergelijkbaar zijn met de laadprijzen per kWh in Nederland. Zorg ervoor dat u de laadpalen die berekenen per minuut niet gebruikt. Ken het bereik van uw auto, het bereik in de winter is veel minder dan de zomer. Variabelen zoals snelheid en verwarming hebben een grote invloed op het werkelijke bereik. Controleer de gegevens van de auto op ev-database.nl. We raden ten zeerste aan om zo snel mogelijk een laadstation te vinden wanneer het baterij-percentage onder de 20% daalt.

Is er een leeftijdsbeperking voor deelname?

Iedereen die over een geldig rijbewijs beschikt mag meedoen, van jong tot oud, tenzij je bent uitgesloten door een verzekeraar.

Kosten delen

Wat is het eigen risico bij schade?

Als deelnemer heb je een eigen risico van €500,00 per gebeurtenis.

Hoe werkt het met betalen?

Iedere gebruiker geeft een machtiging af voor automatische incasso van abonnementsgeld, gereden uren en kilometers. We willen graag samen de kosten laag houden en zoveel mogelijk administratie automatiseren. Je ontvangt uiteraard altijd een overzichtelijk factuur voordat de incasso plaats vindt.

Wie betaalt de kosten van elektriciteit?

De kosten zijn all-in, dus inclusief de kosten van het laden. In alle elektrische deelauto’s zit een pasje waarmee je bij ieder laadstation terecht kunt. De kosten van het laden worden in rekening gebracht bij OnzeAuto, dus niet bij de berijder.

Welk abonnement kan ik het beste afsluiten?

Als er 1 persoon in het huishouden is die heel af en toe de auto gaat gebruiken dan is een basisabonnement prima. Als er binnen een huishouden 2.000 tot 5.000 km per jaar met de auto wordt gereden dan is een voordeelabonnement handig, zeker als er meer huisgenoten zijn omdat die op hetzelfde abonnement mee kunnen doen. Een plusabonnement is zeer geschikt voor huishoudens die tot zo’n 7500 km per jaar willen gaan rijden met de auto. En dan is er ook nog het topabonnement voor intensieve gebruikers.

Welke tijd wordt er in rekening gebracht?

In principe wordt de gereserveerde tijd in rekening gebracht. Die tijd wordt langer als je de rit eerder begint en/of later afsluit.

Mede mogelijk gemaakt door:

nl_NLNederlands
en_GBEnglish (UK) nl_NLNederlands